cultureel ondernemerschap



Vanaf het begin heeft Museum Belvédère de ambitie om hoogwaardige tentoonstellingen te organiseren met de inzet van private middelen. In nauwe samenwerking met partners en sponsoren is het daarin ieder jaar geslaagd.

Deze keuze zet de conservator, het bestuur en de organisatie steeds aan tot cultureel ondernemerschap. De Stichting Vrienden van Museum Belvédère ondersteunt hen daarbij. De samenwerking is erop gericht de artistieke vrijheid van het museum te borgen en op maat gesneden producten en diensten te ontwikkelen die de exploitatie van het museum kunnen financieren.  

Het museum is veel dank verschuldigd aan particulieren, sponsoren en diverse fondsen. 


Willem van Althuis - Cirkel no. 2 (1992)

Eigen inkomsten worden gegenereerd door onder meer de verkoop van entreebewijzen voor het museum, kaartjes voor culturele activiteiten en artikelen in de museumwinkel. Daar zijn naast eigen uitgaven ook unieke kunstwerken te vinden en opvallende cadeauartikelen. 

 

Vriend worden
 

sponsor worden

 

naar de museumwinkel