Winkelmand totaal: € 0,00 Bekijk winkelmand

Jan Mankes in woord en beeld

€ 16,50

Beschikbaar

product beschrijving

De prachtige, kleine stillevens en portretten van Jan Mankes (1889 - 1920) vallen door hun karakteristieke eenvoud en kracht op in de collecties van grote musea in Nederland, zoals het Rijksmuseum, Museum Arnhem en natuurlijk Museum Belvédère. 'Jan Mankes – in woord en beeld' is een speciale uitgave over het leven en werk van Jan Mankes. De publicatie is deels gebaseerd op het thema-nummer over de schilder dat in 2012 door Museum Belvédère werd uitgebracht. Deze uitgave raakte echter al spoedig uitverkocht en om aan de aanhoudende vraag te voldoen, is deze nieuwe, uitgebreide druk ontstaan. Er zijn extra teksten opgenomen, er is nieuw bronnenmateriaal toegevoegd en er worden andere werken getoond. Kortom: een must voor de kunstliefhebber! Met bijdragen van: Han Steenbruggen, Susan van den Berg, Maarten van Doremalen, Jan de Lange, Willem Jan Otten, Karlijn de Jong, Yme Kuiper, Froukje Pitstra en Hans Wijgergangs.

ISBN / EAN: 9789071139246
Uitvoering: genaaid en gebrocheerd